Kolmanda nädala nopped IT-ajaloost
Adapteeruv meedia
Eesti mõistes võiks minu arvates kõige paremini kohanevaks meediaks nimetada Postimehe väljaannet, kes on minu arvates näidanud, et mitte kõige tugevam vaid lisaks ka kõige kohanemisvõimelisem jääb elama. Muidugi võib seal taga olla ka Margus Linnamäe, kes taktikaliselt on väiksemad konkurendid ära ostnud ja investeeringutega konserni kasvatanud. Olen ka ise nende jaoks edukalt langenud nende lõksu digilehe tellijana, sest nad suutsid omal ajal ära omastada minu kodukandi ajalehe, Sakala. Selle peale keeras Carl Roobert Jakobson muidugi hauas ringi sest omal ajal oli tal Postimehe looja Johann Voldemar Jannseniga nii mõnigi kana kitkuda. Aga tulles tagasi teema juurde, on hästi näha kui edukalt on võimalik kasutada kõiki sotsiaalmeedia kanaleid oma oma lehele vaatamiste ja tellijate saamiseks, mis hiljem realiseerub reklaamirahadest ja liitumistasudest saadud kasumina.
Hääbuv meedia
Kontrastina võiks tuua siia kõrvale Eesti mõistes väikse, kuid kõigile teadaoleva meedia nimega Nelli Teataja. Korduvalt on olnud uudiseid kuidas Nelli Teataja lõpetab tegevuse[1], aga lõpuks siiski keegi tuleb ja tõstab toimetusel jälle nina vee peale. Võib küll meelitada nädalapiigade, paljastavate kalendritega ning koomiliste artiklitega, mida RockFM hommikuprogrammi saatejuhid veel koomilisemalt esitlevad, aga kui edukat veebiturundust taga ei ole, läbi erinevate sotsiaalmeedia kanalite, siis ellu jäämide veebiajastul enam nii lihtne ei ole. Lõpuks tulid nad välja rohepöörde ideega, et lõpetavad paberlehe ilmumise kuid pigem on see sellest, et kui paberlehe lugejaid enam ei ole, siis tulebki eluspüsimiseks rakseid otsuseid teha [2].
Lõpetuseks DALL-E pilt prompt'ga:
"Big newspaber is eating a smaller one."
[1] https://www.err.ee/1608976223/nadalaleht-nelli-teataja-lopetab-ilmumise
[2] https://www.nelli.ee/juhtkiri-nelli-teataja-algatas-eesti-ajakirjanduse-rohepoorde
Kommentaarid
Postita kommentaar